Ik huur een woning

Gefeliciteerd met het ontvangen van de sleutel van je nieuwe woning! Wat komt er nu kijken bij het huren van een nieuwe woning? Hieronder vind je handige tips en informatie om je op weg te helpen.

Vrijblijvend contact opnemen
zijkant 1

Huren bij Kroon Vastgoedbeheer

Bij Kroon Vastgoedbeheer zetten we ons in voor een hoog niveau van service, zodat je vol vertrouwen kunt genieten van je huurperiode. Op deze pagina vind je meer informatie over veelvoorkomende vragen en procedures, zoals de stappen bij klein onderhoud.

Als huurder staan we altijd voor je klaar om eventuele vragen of zorgen te bespreken. Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor ondersteuning of verdere vragen.

iStock 1488488932 modified d9d3d419 c3ac 49fd bb1f 1761823320da 1

Veelgestelde vragen

Binnen enkele werkdagen na uw verhuizing moet u uzelf en uw huisgenoten inschrijven op uw nieuwe woonadres. Dit doet u online via de website van de gemeente. Bij verhuizingen binnen of naar Amsterdam kunt u verdere informatie hier vinden https://www.amsterdam.nl/.

Ons advies voor een zorgeloze start in uw nieuwe woning: het afsluiten van een inboedelverzekering is essentieel. Hiermee bent u beschermd tegen onverwachte gebeurtenissen zoals brand, waterschade en diefstal.

Daarnaast raden we aan om direct een energiecontract af te sluiten. Met de vele aanbieders en gunstige voorwaarden van vandaag de dag is er volop keuze. Vergeet niet om, zelfs met een slimme meter, de meterstanden vast te leggen. Ook voor internetverbindingen geldt: regel dit op tijd, aansluiting kan soms wat langer duren.

Er is nog wel eens onduidelijkheid over welke reparaties voor verhuurder zijn en wat u als huurder zelf moet doen. Dit is bij wet geregeld in het ‘Besluit Kleine herstellingen’, hierin staat precies wie waar voor verantwoordelijk is. Het onderhoud van de woning is dus de verantwoordelijkheid van zowel huurder als verhuurder.

Kroon Vastgoedbeheer verzorgt namens verhuurder het groot onderhoud van en om uw woning. U als huurder zorgt voor het klein en dagelijks onderhoud van de gehuurde woning. Ook herstelt u schade die u zelf heeft veroorzaakt.

Het is cruciaal dat eventuele gebreken en storingen zo snel mogelijk aan ons worden gemeld, aangezien u als bewoner meestal als eerste problemen opmerken. Houd er rekening mee dat we pas actie kunnen ondernemen nadat u als huurder deze gebreken of storingen aan ons heeft gemeld. Uw snelle reactie helpt ons om problemen efficiënt op te lossen en de kwaliteit van uw woongenot te waarborgen.

Zie meer informatie op de website van de Rijksoverheid

 

Huren Woning

Ontdek alles over huren bij Kroon Vastgoed en wat te doen bij verschillende situaties.

Ontdek meer
Peperstraat 35 A- Purmerend

Gestoffeerd appartement beschikbaar in het centrum van Purmerend. Loopafstand van de populaire Koemarkt met al...

Ontluchten verwarming

In bepaalde gevallen kunt u als huurder zelf storingen aan de verwarming en/of warm water...

CV bijvullen

Als uw verwarming niet voldoende warmte afgeeft, kan dit duiden op een te lage waterdruk...

Electra storing

In veel gevallen kunt u als huurder zelf stroomstoringen oplossen. Het is belangrijk om te...

Huur opzeggen

U kunt uw huur eenvoudig opzeggen door ons een mail te sturen. Wij zullen u...

Ontwerp zonder titel 41

Inspectie

De oplevering van een woning aan een nieuwe huurder is cruciaal. Wij zorgen ervoor dat zowel de verhuurder als de huurder een helder beeld hebben van de staat van de woning. Kroon Vastgoedbeheer streeft naar een vlotte en transparante oplevering.

Inspectie checklist
16

Voorinspectie

Voor de officiële oplevering wordt er in overleg met de huurder een voorinspectie uitgevoerd. Hierbij inspecteren we de woning om eventuele gebreken, schade of onderhoudsproblemen te identificeren en vast te leggen.

Meer over voorinspectie
15

Eindinspectie

De eindinspectie is het laatste stadium van het huurproces en vindt plaats wanneer de huurder de woning verlaat. Tijdens deze inspectie vergelijken we de staat van de woning met de situatie bij aanvang van de huurperiode, zoals vastgelegd tijdens de voorinspectie.

Meer over eindinspectie

Heeft u vragen?

Bel ons op 020 492 01 10, stuur een e-mail naar info@kroonvastgoedbeheer.nl, of neem contact op via het contactformulier. We helpen u graag verder!

Contact opnemen eind- of vooroplevering

Voor het maken van een afspraak voor een eind- of voorinspectie, vul het onderstaande formulier in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.